Imorgon är det kanske dags!

2011-04-07 @ 10:21:39


Det var nog inte vattnet som gick igår, jag trodde inte det från början heller men det är klart man blir nojig och så började jag ju babbla på facebook med min kusin och hon berättade att hennes vatten också  gick när hon skulle kissa och hon va också säker på att det bara var kiss. Haha well, ringde till sjukhuset och frågade eftersom jag
hatar att känna mig osäker så sa dom "ta en binda och kolla imorgonbitti om det kommit mer, har det inte det så var det nog inte vattnet eller om du får starka värkar så var det vattnet". Inget på bindan och inga värkar.

Så ringde och bokade övergångsbesöket tills imorgon. Förhoppningsvis sätter dom igång mig redan imorgon.
Klockan 10 ska vi vara där. Har jag tur så går förlossningen fort (ifall dom nu sätter igång det imorgon)
och bebis föds redan imorgon med lite otur så tar det "en liten evighet" och föds på lördag. Jag är faktiskt beredd på det sistnämnda, kanske bättre det så man slipper bli besviken om det inte går fort. Är jätte taggad och jag kommer att börja storböla om dom säger att dom inte sätter igång mig än och så kommer jag typ komma med massa anledningar  till varför dom måste göra det, hört att det kan få dom att ändra sig om man har tur.

OM jag vore smart så skulle jag ligga och vila nu inför imorgon MEN jag vill faktiskt städa, tvätta och diska här
hemma så det är fint sen när man kommer hem. EFTER DET kan jag gå med på att vila.

Håll tummarna imorgon snälla ni! (klockan 9 svensktid) eftersom klockan går en timma före här







Kommentarer
Postat av: Emmy- Mamma till Jack och Link



Hoppas att dom sätter igång dig imorgon och att det inte tar allt för lång tid innan du får gosa med din bebis!

2011-04-07 @ 11:20:15
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: alfamamma

Men åh, så himla spännande. Du har säkert bebis till helgen då. Fantastiskt! Jag förstår känslan av att vilja städa och fixa, jag har blivit helt manisk vad det gäller det. Man vill ju att det ska vara fint tills man kommer hem från BB!

2011-04-07 @ 13:18:56
URL: http://alfamamma.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Gullig du är!! Den där filten är himla spännande alltså :D

2011-04-07 @ 14:24:15
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0