"It's time to do something about it"

2010-11-11 @ 20:38:14

Imorgon ska jag till stan och boka en tid hos en frisör, gud, det var år och dar sen
jag var hos frissan. Jag har ju haft turen att ha en fin vän som klippt mig när det
varit läge! Men nu tänkte jag ta mig mod och gå och klippa mig och få lite tips
om hur jag ska vårda mitt hår härdanefter. Jag är jäkligt nervös kan jag tala om!
För det första så är det alltid läskigt att gå till en helt ny frisör man vet ju aldrig
om dom fattar vad du menar när du ska förklara hur du vill ha det eller hur dom
bär sig åt om du ger dom fria händer. Kortare ska det iallafall bli! Sen så får jag
ju köpa med mig massa hårvård, tänkte mest något som man har i håret innan
(eller är det efter) att man plattat med plattång. För DET har slitit sönder mitt hår.
Som så många andras. Tyvärr. För det andra så vet jag att jag inte kommer vara
nöjd precis efteråt. Det är alltid så. Iallafall för mig, men efter ett tag så vänjer man
sig vid nya frisyren och kan därefter bestämma sig om det blev om man tänkt sig, om
det ser ut som "nej nu ska jag ha toffs i ett halvår" eller om det blev mycket bättre
än vad man kunde föreställa sig.

Jävla långt inlägg om ett frisörbesök, jag vet. Men jag är super nervös!
Hoppas jag får en tid i början av nästa vecka. OCH att jag väljer rätt frisör.
Håll tummarna? I really need it.

På tal om plattångar så SKA jag klicka hem denna. Eller önska mig i julklapp?


GHD Deluxe midnight collection <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0