"I love Finland"

2010-12-06 @ 18:45:31

Idag är det faktiskt ingen vanlig dag. Det är nämligen
Finlands självständighetsdag! 93 år sedan blev vi självständiga.
Och allt tack vare krigsveteranerna, tycker att den här dagen är
mest för att hedra dom. Vi har väll inte firat den här dagen speciellt
men jag fick för mig idag att jag ska börja göra det när lillen föds.
Tycker det ska vara så. Är väldigt patriotisk av mig har jag hört.



Fick iallafall för mig idag att jag ska fanimig tänker baka lussebullar
idag. Som tur så skickade älsklingens pappa sms och frågade om vi
ville in till stan att vi kunde åka med honom eftersom han skulle dit.
Så vi åkte. Vi åt på något kebabställe typ och blev mätta och belåtna
sedan gick vi till den nästan enda affären som är öppen idag
(det är röddag här idag) och skulle handla alla ingredienser men så
var saffranen slut! Buhuuu säger jag bara, attans vad besviken jag blev.
Det är väll ingen som bakar lussebullar i Finland tänkte jag men har väll fel.
Älsklingen får köpa med sig det imorgon efter jobbet och så får han köpa med
sig julmust också, lussebullar och julmust måste ju man njuta av samtidigt,
nu jävlar ska jag få julstämning här hemma. Haha

Well nu blir det te och chocklad och titta på slottets självständighetsfest.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0