"It's better"

2010-12-15 @ 17:26:06

Nu mår jag bättre, det går över fort. Men som sagt
så är jag väldigt känslig när det gäller familjen.

Well, har fått mycket gjort idag. Supernöjd med mig själv.
Var iväg och lämnade in lappar och handlade på apoteket
D-vitamin som jag ska  äta 1 tablett av om dagen, det är bra att göra
när man är gravid (och annars också såklart) Sen så handlade jag mat
och var och hämtade ut mitt inte så lilla paket, vägde 8,9 kilo men inte
fan trodde jag att det skulle vara SÅ stort... Som tur så slutade älsklingen
precis jobbet när jag hämtat ut det så han tog det med sig eftersom hans
pappa kom och hämtade honom för att det skulle iväg och fixa med
papper till våran bil som kommer på måndag.

Så... Vad fanns det i paketet?


(Obs, några saker fattas, orkade inte fota allt)

Jo, detta, ett "Mammapaket" som alla blivande mammor i Finland får.
Helt gratis! Där finns allt för bebbens första månader.
Sängkläder, massa kläder, handdukar, tygblöjor, ytterkläder,
mössor, vantar, nagelsax, första tandborsten, första leksaken,
(en sån som man även använder när tänderna börjar växa, minns
inte vad det heter) en första bok, massa småsaker och faktaböcker
till mamma och pappa, en temperaturmätare (som man använder tex
till badvattnet) osv osv osv.. Bra va?


Renarama julafton eller vad säger ni? Tomten va tidig i år. Hihi.


Kommentarer
Postat av: Minna

Oi herregud! Jag hade aldrig trott att det var så mycket saker man fick! Och dom är ju söta också! :O Hui. Jag vill också ha en för tidig julafton.

2010-12-15 @ 21:52:20
URL: http://mminnas.se
Postat av: Jenny

Juu herrgud jättemycket var det haha :P Allt är dock inte lika fint, men det mesta är supernice! Finalyson sängkläder och handdukar (inte billigt märke) Och Reima overall.. De e grejer det... Synd att sånt inte finns i Sverige

2010-12-16 @ 13:59:29
URL: http://helsinkijempa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0