I väntan på bättre tider

2011-04-02 @ 22:15:43
Fortfarande ingen bebis. Han väntar väll på bättre tider, bättre väder.. And who can blame him?!
Fortfarande inte så varmt att man kan säga att det är vår ute.. För varje dag som går så blir jag
mer less på att vara gravid och på detta väder! Man vill ju träffa sin älskade bebis som legat där
i magen i  41 veckor (imorgon!) och så vill man ju bli av med magen (jo jag är medveten om
att den inte försvinner av sig själv haha) så att man kan använda alla fina vår/sommar kläder. 


Jaja, på fredag är det igångsättning som jag säkert nämnt ett antal gånger tidigare haha,
men jag hoppas på att inte behöva vänta tills dess, dessutom har jag hört att det är rätt
jobbigt.....(?) någon som har erfaranhet?

Idag har vi inte gjort så mycket, vaknade sent och åt en sen frukost, åkte förbi adidasaffären
och kollade runt i ett shoppingscentrum i närheten. Blev ingen shopping förutom en Real Madrid
tröja till älsklingen som han väntat på väldigt länge. Haha, han blev som en unge på julafton när
han såg att dom hade fått in dom.



Min snygging i sin nya tröja...  Som förövrigt inte är fin enligt mig haha, eller den är ju
fin på honom men det är ju helt fel lag. Hihi...




Kommentarer
Postat av: Anonym

Blev igångsatt eftersom jag gick 2 veckor över tiden och mitt fostervatten tog "slut", förlossningen tog 23 timmar och slutade med akut kejsarsnitt av olika orsker. Har också hört att det är jobbigare att bli igångsatt.



//Annika med 1 åring i Helsingfors

2011-04-03 @ 09:20:46
Postat av: österbottningen

hej i gen jag har heller inte fått min bebis ännu fast jag har haft rikligt med sammandragningar, det är vel en tröst för dig :). Nå jag blev oxå i gång satt med nr 1 sonen, hans Hjärtljud sjönk och rörelserna blev svaga så läkarna bästämde då för i gångsättning då var jag i v 41+3 förlosningen gick elativt snabt på 13 h 40 min, men det var jobbit han inte med i värkarna blev medvetslös ett tag så de tänkte sicka oss på till op men jag och sonen vaknade till liv och han kom ut och han var absolut det bästa då just och den plågande värken var som bortblåst. Men jag måste ju säga att jag Önskar att jag slipper bli i gångsatt på fredag och om bebis mår bra i magen får H*n vara en stund till i magen tills H*n är redo att komma ut av sig själv :D.

2011-04-03 @ 10:40:11
Postat av: Josefine

nee ingen bebis här heller, men än så länge har jag ju inte gått över tiden. Lovar dock att jag kommer göra det jag också ! Det är ju inte konstigt att de väntar på bättre väder !! herregud vad ruggigt det är just nu, så när solen kommer så vill nog skruttarna komma ut också ;)

2011-04-03 @ 12:03:30
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: alfamamma

Jag hoppas att du slipper bli igångsatt, men jag har hört många historier där det inte alls har varit värre än en spontan förlossning. Det kommer säkert att gå jättebra!

2011-04-03 @ 17:36:22
URL: http://alfamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0