SISTA besöket på mvc!

2011-04-05 @ 16:02:15

Käkat lite sen lunch för ett tag sen, innan det var jag iväg till mvc en sista gång! Hon var lite förvånad över att
jag kom, hon trodde att jag skulle ha fött redan men icke. Där var jag haha. Allt såg bra ut och bebis verkar
trivas riktigt bra i magen, dock får han nog komma ut snart ändå. På torsdag ska jag ringa till sjukhuset
och be om en övergångstid till fredagen och åka in då. Förhoppningsvis/I bästa fall sätter dom igång mig
på direkten/samma dag och i värsta fall så får jag vänta några dygn till. Dock sa barnmorskan att jag skulle överdriva lite och säga att jag verkligen inte orkar en enda dag till och att jag sover dåligt osv osv fast,
så är det ju, behöver nog inte överdriva så mycket, jag orkar ju inte mer, dock sover jag fortfarande bra.

Jaja, jag tänkte dra ut på en promenad nu innan det är dags för disken och middagslagning.
Sjukt fint väder ute. Igår spöregnade det hela dagen och natten. Och det sägs att det ska regna
imorgon med. (Fast jag klagar inte, snön smälter så jäkla fort då, helt underbart)
Sen börjar ju allt bra på tv också. Nej nu ska jag ta på mig Eastyone skorna och bege mig
ut (dom funkar faktiskt). Får se om älsklingen orkar följa med.



Kommentarer
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Tack!:) Jag sov väldigt bra sista tiden. Jag blev igångsatt bf+13 och han kom bf+14. Jag mådde dåligt psykiskt av att gå över tiden så därav fick jag igångsättning lite tidigare. Igångsättning kan ta tid sa dem men för mig tog det 17-18 timmar totalt vilket var snabbt. Timmarna flög förbi väldigt snabbt och fram till att jag var 5 cm öppen hade jag väldigt lite smärta. Hade smärtsamma värkar i ca 7 timmar. Det kändes väldigt tryggt att bli igångsatt, de har mer koll på en och man är ju på förlossningen bland alla barnmorskor med stor kunskap hela förlossningen. Ja han var en stor liten pojke men jag har hört att man får oftast inte större barn än vad ens kropp klarar av. Vill du läsa mer om min igångsättning så finns förlossningsberättelsen på bloggen:). Kram och lycka till inför det stora du ska få vara med om, det är helt fantastiskt och något du alltid kommer att minnas!:)

2011-04-05 @ 18:04:08
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: alfamamma

Det är ju jättekort tid tills på fredag. Så härligt!

2011-04-05 @ 18:05:32
URL: http://alfamamma.blogg.se/
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Hoppas bebis kommer snart!! :)

2011-04-05 @ 20:05:11
URL: http://mammafinni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0