Sorry

2011-02-22 @ 21:58:01

På denna blogg forstätter den urkassa uppdateringen, haha.. Idag var det dags för bvc besök.
Allt gick bra, min barnmorska var dock på semester så det var en annan jag fick prata med
idag, sen var det även dags för sista "planerade" läkarkontrollen. Allt gick väldigt bra, dock tyckte
dom att jag skulle ringa och boka en tid till vårdcentralen och boka tid till labben, för att kolla sockret.
Den var på plus men det var inget att oroa sig för tydligen, ska vara rätt vanligt nu på slutet.
Dock måste jag minska på socker och minska på fettig mat tex pommes, bacon osv. Jag har liksom
inte haft några som helst "cravings" hittils i graviditeten, alltså då menar jag verkligen CRAVINGS
som man kan ha när man är gravid, men nu på slutet har jag väldigt ofta varit sugen på chocklad men
som tjej så har jag ju inte märkt av det, eftersom chockladsuget är rätt vanligt för mig haha.
Well, får iallafall minska på allt sånt. Blir svårt men vad gör man inte för att lillen i magen ska må
så bra som möjligt.

Något som är lite roligt är att min älskade här hemma är väääääldigt nervös inför förlossningen.
Själv känner jag fortfarande ingen rädsla eller nervositet, är mest förväntansfull och längtar väldigt
mycket. Dock är jag lite fundersam över hur jag ska göra när det är dags att åka in, kan slå vad om
att älsklingen svimmar så fort jag säger att det är dags att åka in. Haha. Undra om man kanske ska
"förvarna" hans pappa om att han kanske kommer få köra oss istället.

Jaja, nu ska jag kolla lite på fotboll på tv och sedan gå och lägga mig.
Saknar fotbollen väldigt mycket. Ska nog börja spela igen, när återstår
att se, förhoppningsvis senast i höst.


Något man saknar speciellt är alla turneringsresor med laget på somrarna.
Denna är från Holland, kan det ha varit 2008?



Kommentarer
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Usch, hatar alla jäkla räkningar. Önskar att man slapp :P



Kram

2011-02-23 @ 09:16:50
URL: http://mammafinni.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Japp den är från Lindex och finns i grått också :D Jättefin!!

2011-02-23 @ 10:59:38
URL: http://madeleines.se
Postat av: Josefine

haha ja vad gör man då?? fast jag har en vännina vars pojkvän är otroligt nervös för ALLT och han spydde nog en 8 gånger när de var igång på förlossningen. Han svimmade men började istället gråta som en tok när bebisen kom, haha ! tror faktiskt att de biter ihop och tar mod till sig trots allt. Det är ju vi som ska vara svaga, inte dom ;)

2011-02-23 @ 15:03:03
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0