Det räcker nu

2011-01-26 @ 10:33:43

Hur många gånger kan man förlåta en vän som sviker? Jag menar.
Man hoppas gång på gång att personen ändrar beteende men man
blir lika besviken varje gång. Är det inte meningen att man ska lära
av sina misstag. Eller liksom "Mistakes are not mistakes, they're lessons"
men hur många gånger ska det ta innan man lär sig av felen? Jag är så trött
på att tro att du kommer förändras för du bevisar ju motsatsen hela tiden.
Ber om ursäkt och förstår exakt vad du gjort men forsätter sen i samma bana.
Jag antar att jag är för godhjärtad och lite blåögd, men det är slut på det nu.
Att du pratar så mycket illa om någon att det inte finns gränser och sedan umgås
med samma person, jag slutade umgås med en annan vän pga just sådant beteende
och så håller du på likadant. Tror du det finns tillit då? Ska man ändå lita på dig?
Jag menar, bara för att jag inte gillar din vän behöver du inte prata illa om den personen.
Hallå, är det inte lite barnsligt beteende, fast vad vet jag, du kanske ser dig själv som en
liten 14åring fortfarande. Det räcker nu.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0