Mvc är ett underbart ställe

2011-01-14 @ 09:44:58

Det blev bussen till mvc, det var äckligt kallt och mörkt imorse när jag skulle gå.
Så stannade inne ett tag till och tog sen bussen. På mvc gick det bra, alltid lika kul
att gå dit, skulle kunna gå dit varje dag, bara för att prata. Mina matlusts problem
är mer än vanliga i slutskedet tydligen, så inget att oroa sig över, skönt! Dock måste
jag börja äta järntabletter eftersom hemoglobinet är lite för lågt, vilket också är helt
normalt. Pratade mycket om förlossningen och tiden efteråt, att det är bra att jag inte
fattat att jag ska bli mamma än, för det är en så stor omsättning att man inte kan
vara förberedd och att man sen växer in i mammarollen osv. Hon påminde mig
även om att det inte alls är lång tid kvar tills bf (beräknadfödsel) Hihi, längtar!

Efter all prat var jag  duktig och gick hem och jag Kom även fram till några saker.
Så ni får hjälpa mig att hålla koll så att jag inte fuskar.

- Promenera varje dag. (Om jag inte är sjuk)
- Sluta äta/dricka godsaker på vardagarna t ex chocklad, godis, läsk.
- Byta ut det till grönsaker och frukt, har varit rätt nyttig och duktig med
att äta frukt och grönt men ska äta mer sånt.
- Byta ut all sorts pasta till fullkornspasta men även minska på det,
vittbröd osv.

Nu ska jag surfa runt i 20 minuter och sen blir det tvättstugan och städa.
Köpte tidningen vauva (bebis på svenska) som är jättebra med tips osv.
man fick även med en liten guide till oss som väntar barn. Superbra!



Plåstret på fingret är från blodprovet och nej, jag kände verkligen inte för att vara med på bild idag haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0