Längtan till sommaren

2011-01-12 @ 10:44:49
Jag har nu i v.29 börjat känna av lite smärta i ryggen. Graviditeten har
gått hur bra som helst hittils är verkligen super lycklig över att det gått så bra.
Jag har haft tur. Pyttelite illamående men inget annat. Men nu när magen växt
rätt mycket så börjar jag känna av lite smärta i ryggen. Att jag somnade på
soffan igår och sov tills älsklingen åkte till jobbet gör det ju inte bättre?!
Att sova på en soffa när man har ont i ryggen är ingenting jag rekomenderar.
Fast det fattar väll vilken kotte som helst? Sen så har jag ett problem.
Dom är urkassa på att fixa gatorna här, helt seriöst, man skulle kunna åka
skridskor till affären, så halt är det! Och jag är lite mesig när det gäller
att gå där ute, jag menar, tänk vilket skräckscenario om jag ramlar?
Och då börjar det hala precis utanför dörren. Ska ringa och skälla lite
på att dom måste fixa det där. Dock ska det inte hindra mig från att tvätta
idag. Men promenader kan jag fet glömma!

Idag längtar jag extra mycket till sommaren. Det har varit ett par plusgrader
i några dagar men idag är det minus och såklart så måste det snöa för det.
Okej, jag tillåter snön att falla denna vecka men nästa får det vara slut,
helt, t o m december, tack! Det kommer ju inte ens hinna smälta till Juni
om det fortsätter så här? Hur som, det får mig inte att ge upp hoppet om sommaren.
Jag har allt annat än råd att shoppa kläder nu och igår när jag var inne på H&Ms
hemsida och bara skulle "titta" på lite babykläder så var jag ju tvungen att
gå in och kolla på allt nytt. Och såklart så hittade jag ett par byxor som jag blev kär i.
Och massa annat fint. Såklart. Dumma mig. Som sagt, ge mig vår/sommar!
Lillen är här då och det är dags för dop, massa  fina kläder, sommarkvällar,
god mat, roadtrips, hälsa på i Stockholm med lillen, bada en massa och åka till
landstället osv osv osv. LÄNGTAR IHJÄL MIG!


Och vad var det jag skulle berätta? Inte värsta grejen MEN idag ska jag ta tag
i mitt körkort, plugga teori och i veckan ska jag ringa och boka tid för prov
och dom sista körlektionerna. TAGGAD!


Men nu ska jag sova lite till, sov som sagt rätt dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0