Comeback!

2011-06-20 @ 19:02:28


Tänkte att det är dags för comeback. Anledningen till noll bloggning var givetvis den
att jag ville landa här hemma och lära känna våran guldklimp i lugn och ro och 
bli bekväm med allt. Det har väll inte tagit såhääär länge, men jag väntade på att
återfå bloggsuget också. Nu känns det som om det är dags igen men förvänta er
inte allt för mycket. Vi tar en dag i taget helt enkelt.

Såhär mycket har våran älskling vuxit, tycker att han växer liiiite för
fort. Jaja mycket har hänt dom första 2 månaderna. I början var det
lite jobbigt när det gäller sömnen. Kevin skulle sova hela nätterna 
ifall han fick men pga att vikten dalade upp och ner så fick vi strikta
order från bvc att det var matning var 3-4 timme och det tog emot
att väcka honom på nätterna när han ändå sov såpass bra. Nu har han
vant sig vid det och vaknar efter 4-5 timmars sömn. Han gråter i princip 
bara när han är hungrig så det är en snäll liten kille vi har.

Han är väldigt tidigt i utvecklingen har jag märkt (och det har dom även sagt på bvc)
Blir spännande att se hur det fortsätter med allt.

Vi var även på Kevins första Sverigebesök för två-tre veckor sedan.
Det var undebart att träffa alla och framförallt att visa upp Kevin men
det var lite för mycket på en gång för honom då det var en 4 dagars resa
med för mycket folk på besök på dagarna så det blev en dag och en natt 
med väldigt orolig sömn pga alla nya intryck.

Well, jag hoppas att ni fortsätter att titta in här då och då
och läsa om våra dagar. Uppdatering varje dag kan jag inte
lova er, iallafall inte nu i början men iallafall.




Kommentarer
Postat av: Hanna Z

Alltså vad jag hört så kan man börja tidigare med barnmat om barnet liksom verkar intresserad, tex kollar när man själv äter osv. Elliot stirrade verkligen när vi åt och följde med blicken från tallriken till munnen, haha. Man kände sig rätt iakttagen om jag säger så.. :)

Vi började iaf några dagar efter han fyllt 4 månader. Och det gick jättebra! Han åt och mumsade i sig och hade inga roliga miner alls för sig (dom har vi dock fått se nu i efterhand när vi testat sånt han inte är så förtjust i, så vi gick inte miste om det roliga, hihi).

Så jag tror att det är lite upp till var och en hur man vill göra, sen är det ju egentligen så att det är först från 6 månader dom behöver annat än bröstmjölk/ersättning, så det är ju ingen brådska heller. Men jag var så ivrig:) Och nu äter ju Elliot till största del fast föda, både gröt och mat och efterrätter.

2011-06-20 @ 19:41:58
URL: http://hannaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0