2 veckor!

2011-03-13 @ 17:51:20

Idag är det exakt 2 veckor kvar till BF
vilket betyder att lillen kan komma närsom inom 4 veckor!
Det känns så overkligt så jag vet inte vart jag ska ta vägen, det är en sån konstig känsla, att man
väntat på något som snart kommer att bli verklighet men att det ändå känns så overkligt.
Nätterna har blivit jobbigare och jobbigare och jag har en känsla av att det inte går jätte
mycket över BF datumet iallafall (hoppas hoppas) Jag längtar verkligen till det är dags att åka in,
vissa tänker att jag kommer få äta upp mina ord men jag är SÅ REDO för den smärta som väntar
mig (jag vet, kommer ha miljoner gånger ondare än jag kunde föreställa mig) men jag är så redo
att få ut våran lilla bebbe till världen så att det inte är sant.


(Första ultraljudsbilden)


(Andra ultraljudet) Jag älskar verkligen den här bilden... Våran älskade lilla stjärna har
handen i munnen...



Jaja, nu ska jag snart laga middag! Blir thaiwok med kyckling, redcurry och ris. MUMS!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket spårk skall du prata med bebisen ? :)

alltså om jag har förstått rätt är du hemma från finland men bott i sverige, men du är ändå inte finlandssvensk? Om du försår vad jag menar :)

Grattis till bebin!

2011-03-15 @ 12:15:36
Postat av: Jenny (Bor i Helsingfors - BF 27/3)

Jag är född och uppvuxen i Sverige men är finsk dvs inte finlandssvensk, sverigefinne kan man säga :)

Min killes pappa är finlandssvensk men har inte lärt min kille svenska och det är han lite bitter över eftersom att det är en stor fördel att kunna svenska i finland så ja, jag tänker prata svenska med barnet för att han skall lära sig och ha nytta utav tvåspråkigheten i framtiden, blir dock svårt (och tänker även prata finska med barnet) men ska göra mitt bästa :)

2011-03-15 @ 21:55:44
URL: http://helsinkijempa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej, men det låter ju bra :-) Språk är ju alltid bra att kunna och barnet kan ju lära sig svenska oxå via dagis eller liknande om det känns svårt att prata svenska med honom. Är själv finlandssvensk (tvåspråkig) men pratar endast svenska med barnet, så förösker få in honom på ett finskt dagis sen ! :)



Lycka till !

2011-03-17 @ 13:40:03
Postat av: Jenny (Bor i Helsingfors - BF 27/3)

Jaha! Så du bor i Finland du med? Vart då? Har du ingen blogg eller något? Hur gammal är din son?

Tack, 10 dagar kvar nu, längtar ihjäl oss :)

2011-03-17 @ 16:21:23
URL: http://helsinkijempa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo, jag bor i Finland. Har tyvärr ingen blogg men hittade dig via mammafinnis blogg (bland kommentarerna) Min son fyller 1 år nästa vecka :-) Oj vad mysigt, snart har ni nog er lilla bebis :) !

2011-03-19 @ 09:18:58
Postat av: Jenny (Bor i Helsingfors - BF 27/3)

Jaha vad kul! :) Vart i Finland? Du behöver självklart inte berätta är bara nyfiken, känner nämligen inte några unga mammor här i Finland.

Har en kompis här som har två barn men det är det, vi ses inte så ofta :P 1 år, så en stor kille, va kul! Ja, längtar verkligen :

2011-03-19 @ 11:33:10
URL: http://helsinkijempa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag bor också i helsingfors ! :) Känner dock heller inga andra unga mammor, har nog tänkt om man borde gå till något öppet daghem eller liknande för att se lite folk :D

2011-03-21 @ 18:32:22
Postat av: Jenny (Bor i Helsingfors - BF 27/3)

Åh vad kul! Du, lägg till mig på facebook ifall du vill (Jenny Johanna Koskiranta) Vore ju kul att lära känna varandra kanske :)Ja, jag har också tänkt på att gå till något sen, finns ju massor med lekparker som ordnar med massa kul på sommaren har jag hört :)

2011-03-21 @ 20:37:08
URL: http://helsinkijempa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0