Busy days

2011-03-11 @ 16:51:34

Igår var jag på stan och fikade med en vän. Kan nog påstå att det var bland dom sista vistelserna på stan
innan lillen föds. Det var inte kul alls, först sitta på café i över en timme och sen plötsligt resa sig upp och gå
en bra bit, behöver jag säga att min rygg inte tyckte det var så kul. Det kändes verkligen. Jaja nu vet jag
iallafall att det inte är en sån bra idé med sånt nu sista veckorna. Letade som en tok efter en speciell
heldress till lillen som ska finnas på H&M men dom verkar inte ha fått in den i affärerna i Finland.
Tur nog så bor ju mamma kvar i Sverige så hon lovade gå och kika inne på H&M om hon hittade
en sådan och så skickar hon hit den med posten. Eftersom personalen på H&M inte ens visste vad
jag menade för plagg så antog jag att det inte ens kommer komma in under närmsta tiden så
jag gick in på Kappahl för att kika på Newbie serien och som vanligt så kunde jag inte låta bli
att köpa med mig något. Detta denna gång.




Juste! Var ju på sjukhuset idag där jag planerat att föda. Det var en s.k rundtur, det var flera där och så
fick vi veta vart vi ska gå när vi kommer dit och så satt vi i förlossningssalen (Som förörvrigt såg exakt likadant ut som det gjorde 1999 då min syster föddes där) och pratade massa om förlossning och tiden på sjukhuset efter förlossningen. Det va faktiskt kul att se hur det ser ut osv. Dem hade en tavla där man sticker en nål på kartan om man kommer från ett annat land, det var ingen från Sverige som hade fött där i år så jag kanske blir den första, är ju född i Sverige, dock har jag alltid haft Finskt medborgarskap. Och så såg man hur många barn som
hade föts denna vecka och hur många som var tjejer och hur många som var pojkar, dom hade champangekorkar/vinkorkar och blåvitt eller rosavitt band runt korkarna.. Lovar att fota det sen när det
är dags för mig, så ska ni få se.


Nej nu ska jag väcka älsklingen som tog en liten powernap efter att vi kom hem, måste åka och handla
sen ska det lagas mat osv innan det alla bra program börjar komma kl 19. Haha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0