Nämen hej!

2011-03-06 @ 19:44:51

Har haft lite bloggtorka men är väll back on track igen. Förhoppninsgvis iallafall.
Det har väll inte hänt så mycket, förutom att jag varit på hälsocentralen i fredags
för att kolla sockerantsträning, får reda på resultatet imorgon så håll alla tummar
och tår för att jag inte har graviditetsdiabetes (eller vad ni nu kallar det i svea)
Tror nog att det är lugnt men man vet aldrig. Fredagen var verkligen inte min dag,
började med att jag fick skjuts av älsklingen kl 06.50 för att han skulle till jobbet
och var där 07.00 och så öppnade dom inte förrän 08 så fick stå ute en timma, brrr..
Var sjukt mycket folk som skulle till labratoriet men eftersom jag stått och väntat längst
fick jag ta första kölappen (tack för det, hatar när folk tränger sig fast dom kommit sist)
När det var dags för mig så tog dom två rör blod och så fick jag dricka någon jävligt äcklig
sockerblandning (första glaset tänkte jag att det här var inte så illa, men sen skulle jag dricka
en till) och när jag sen skulle sitta en timma och vänta på nästa blodsug så började jag må
riktigt dåligt, eller det kändes som om jag skulle svimma, well, sen blev det två rör till med
blod och en timmes väntande till och jag mådde sämre och sämre hela tiden, när andra timmen
gått så ropade dom in mig och tog ett rör till och så fick jag gå hem. Det var drickan som gör
tydligen att man mår så dåligt som jag gjorde, kände verkligen att jag skulle svimma, men
tror nog att det har samband också med att man inte fick äta något på 12 timmar innan.

Jaja, nog om det. Har haft en bra helg annars, lugn men bra, igår var vi på hockey
och idag var vi hos älsklingens finlandssvenska farföräldrar i Ingå och åt lunch och
fikade, hela eftermiddagen har gått till att städa här hemma, så nu är det väldigt
fresh och det känns väldigt skönt. Dock tänkte jag gå igenom garderoberna imorgon,
känns som om det alltid är kaos i dom. Hatar det. Men man får ju skylla sig själv
att man tar och slänger tillbaka kläder när man letar efter något.

Påtal om kläder så är jag SÅ JÄVLA SUGEN och i behov av att shoppa kläder!
Minns inte ens när jag shoppade något åt mig själv sist, kanske blir så när man skaffar
barn, att man glömmer att handla åt sig själv också, men pengar växer ju inte på
träd heller tyvärr! Haha.. När lillen kommit och det är lite varmare dvs "jeansjacka"
väder så har jag och älsklingen bestämt att vi ska åka till Tallinn på en shoppingresa.
Kanske en natt på hotell också. Men bebis kommer först så vi får se när det blir läge
att åka, inte så att man kan åka dagen efter lillen kommit till världen direkt.





Lite bilder från förra våren då jag och älsklingen va på en hotellnatt i Tallinn för shopping.








Åååh, längtar... Kan inte lillen och våren komma typ NU




Kommentarer
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Haha jag förstår dig. Jag vill redan skrota ett antal möbler och byta till annat. Har bott här i fyra månader :P Man blir aldrig nöjd!



Kram

2011-03-06 @ 21:11:11
URL: http://mammafinni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0