Dop 27082011

2011-09-03 @ 18:48:00

I lördags var det dags för dop! Det var en väldigt fin tillställning även om våran lilla stjärna grät sig igenom
halva tillställningen då han svettades i den nya dopklänningen som mormor köpt åt honom. Fin var han dock.
Såklart! Och fikat efteråt gick väldigt fort, kändes som om jag knappt hann prata med alla gäster, får väll skylla mig själv som bjöd så många. Vi var ungefär 35 personer. Jag hade turen att inte behöva baka någonting alls själv. Mammas vän lagade 2 grymt goda smörgåstårtor och min kusin från Vasa lagade 2 olika pajer, munkar och fixade ihop 3 tårtor! Var en väldigt lyckad dag och våran älskade son fick namnet Kevin Thomas Gabriel
(Thomas med Engelskt uttal, väldigt viktigt haha) Ifall någon undrar över namnet så har jag alltid sagt att när jag får en son så ska han bannemig heta Kevin, Thomas kommer från Kevins pappa, som också heter det i andra namn och Gabriel kommer från Kevins farfar som då heter Gabriel i andra namn.

Ska försöka komma igång med bloggandet nu. Men ha inga höga förväntningar! Imorgon bär det nämligen av till Stockholm! Vi tar båten över från Åbo så vi är framme på måndag tidigt på morgonen, ska bli underbart att träffa alla vänner och framförallt mamma/mormor. Hann knappt umgås med henne under dophelgen, var så mycket hela tiden.

Bjuder på en bild på våran älskling från dopdagen!
Kanske slänger in en bildbomb senare. Just nu springer jag fram och tillbaka till tvättstugan!






Kommentarer
Postat av: Josefine

Ja vår lilla skrutt växer verkligen också så det knakar ! Sist vägde hon 6,2 och var 63,5 cm lång :) så det ska bli spännande att se hur mycket hon har växt nu på sin 5-månaderskontroll :) hihi. Vad fin han var på dopet lille Kevin !!

2011-09-04 @ 16:39:25
URL: http://emmajosefine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0