STOCKHOLM, underbart att vara "hemma" igen!

2011-09-05 @ 16:14:47

Imorse tidigt(!) var båten framme. Känns alltid lika underbart att komma hit. Båtresan gick väldigt bra och väldigt fort.
Kevin sov riktigt bra och det gjorde jag också. Jag varnar er som är tokiga i Lundmyrs kläder.. Åk INTE Viking Line,
dem har alltid något nytt från Lundmyr och till billigare priser än på nätet eller någon affär. Såklart så var jag tvungen
att köpa något denna gången också, ni ska få se det senare. Promise!

Som ni kanske vet så är jag finsk. Och eftersom att jag är född och uppvuxen i Stockholm så har jag blivit sååååå stolt över mitt ursprung, alla "finnejävel"kommentarer inte minst på fotbollsplan har alltid bara triggat mig och fått mig att bli ännu stoltare.. (Jag tycker att man ska vara stolt oavsett vart man kommer ifrån) Well, till saken.. Galen stolt finne alltså, ja och så älskar jag hockey, dom två grejerna har jag och min kära vän Johanna gemensamt (vi har ju såklart flera saker gemensamt men iallafall) Så efter VMguldet (Som dem flesta svenskarna glömt bort haha) så var jag tvungen att köpa ett par snygga tröjor åt oss. För i alla dessa år när Sverige vunnit alla stora viktiga matcher har jag fått höra ditt som datt att Finland aldrig kommer att ha en chans mot Sverige, men ack så fel alla hade. Nu njuter vi finnar trippelt så mycket av vinsten än vad svenskarna gjort av någon vinst tror jag, inte minst vi Sverigefinnar som får passa på att jävlas tillbaka efter alla dessa år. OCH DET KÄNNS SÅ UNDERBART.

Och vad detta har med båtresan att göra!? Jo, när vi sitter där i hamnen och väntar på att få gå på båten så kommer ett gäng hockeykillar och vet ni vad? Det var Trekronor juniorer, och såklart, lägligt nog hade vi på oss våra tröjor.
Hihi, jävlas aldrig med finnar säger jag bara! Det var höjdpunkten på hela resan. Ni får tycka att jag är galen nu haha!
Sen vill jag inte att ni ska börja bojkotta min blogg för att jag strödde salt i era sår genom att börja babbla (skriva) om guldet. Hoppas att ni fortsätter kika in här...



Här har vi då gudmor med Kevin <3 Båda i de fina tröjorna! OBSERVERA siffrorna i ryggen och
napparna över ettan (istället för kronor hihi)


Känner att jag gett tillbaka nu, efter OS-förlusten när ni ville att vi skulle fixa egna medaljer av
ananasskivor... Måste erkänna att den va rätt rolig! Även om jag inte tyckte det då...



Kommentarer
Postat av: Josefine

åh vilket bra tips :D härligt när man kan dela med sig lite sådär, såg att du la till mig på facebook också, vad kul ;) då kan vi hålla lite extra koll på varandra, haha !



vilken härlig bild :D fast det borde stå "Sverige" ju ;) hihi

2011-09-06 @ 11:22:02
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Anonym

Pratar du finska eller svenska med Kevin? :-)

2011-09-09 @ 20:04:10
Postat av: Jenny (Mamma till Kevin, bor i Helsingfors)

Jag pratar faktiskt både och... På bvc sa dem att barnen blir förvirrade om man pratar 2 språk men jag har vänner som har äldre barn och dem har pratat 2 olika språk med barnen och det har gått galant.. När jag är i Sverige blir det nästan bara svenska :)

2011-09-30 @ 20:21:23
URL: http://helsinkijempa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0